coconut kelapa;


HOME ABOUT STUFF FOLLOW DBOARD



HIDAYAH. 7TEEN. INSPIRIT. IGOT7
FUTURE ID. TAKEN. SPM 2015






© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
two zero one five ;
Thursday 19 February 2015 | 0 comment[s]

membentuk modal insan yang cemerlang, kerana samttaj unggul.
tagline kegemaran yang takkan dilupakan. haha. terima kasih kepada ayahanda hashim fahmi for this meaningful quote. sebelum tu nak kata lah sikit. pada tahun yang lalu, seperti yang kita semua tahu, macam-macam dah jadi kat dunia nie. kejadian mh370, kejadian mh17, banjir besar di pantai timur, masya-Allah. banyak kenangan pahit manis yang dah dilalui. banyak liku dan onak duri yang perlu ditembusi dan kini, kita berjaya merentas ke satu alam yang baru yang dinamakan tahun dua kosong satu lima. aha. 
sebelum terlupa, mari kita sama-sama sedekahkan al-fatihah buat ulama masyhur, tuan guru nik aziz nik mat. semoga pemergianmu dicucuri nikmat daripada-Nya. amiin.
aku terkejut. aku rasa macam aku tengah bermimpi. tapi tak. aku tak bermimpi. masa usrah hari jumaat lepas, aku dikejutkan dengan berita pemergiannya. masya-Allah. subhanallah. besar sungguh dugaan Allah berikan kepada kita. cikgu aku tunjukkan video masa tuan guru nik aziz dibacakan yaasin dirumahnya. betapa aku rasa nak titiskan air mata tengok kebesaran Allah tu. awan-awan yang terapung dekat atas rumahnya semua bertukar mendung. macam tahu je dye dah pergi meniggalkan dunia. tapi nie bukanlah sebab kenapa aku tulis dalam blog nie. aku nak cakap benda lain. tapi terasa macam perlu aku kongsikan benda nie kat semua. kerana kita sesama islam perlu tahu perkembangan dan perihal saudara seagama kita. kan? #sedihsangathanyaAllahyangtahu. لا تحزن ان الله معنا 

tapi apa yang dah jadi, biarkan lah terjadi. kata orang putih, bygone let be bygone. its not like i can do anything to change the fate. can i? so yeah. dalam tak sedar, dah masuk pertengahan bulan februari dah pun. sekejap je masa berlalu. dan lagi beberapa bulan, aku akan menghadapi peperiksaan besar spm. ohmygrandfather. rasa macam nak percaya pun susah. haha. aku terasa macam lama lagi nak amek periksa, walaupun hakikatnya tahun nie aku akan bertarung mati-matian untuk dapatkan 11A+ tu. aku sebenarnya tak tahu kenapa aku update benda nie. mungkin sebab aku tak nak benda nie jadi berhabuk lagi macam dulu. lol. so yeah. buat teman-teman setarung aku, terutamanya geng vip & hoodlum samttaj 2015, selamat berjuang untuk bulan ogos dan november nie. kasi gempak itu result. kasi pecah itu rekod dalam sekolah. lets make it the best memories for us and the teachers. ingat, niat kerana Allah. insya-Allah semuanya akan berjalan lancar. satu pencapaian yang aku tak pernah rasa, mendapat top 10 dalam road run, mendapat nombor dalam pertandingan forum, eventhough it looks petty to you guys but it is not for me. aku takkan sia-siakan tahun terakhir aku di bumi barakah samttaj nie. so guys, chaiyok. pt3, sma and stam pun, all the best. oh lupa pulak aku nak kata. akhir kalam, salam sayang daripada saya yang semakin hari, semakin bertambah lingkaran hitam di mata. silap hari bulan boleh jadi panda terkeding di malaysia. aha. sekian, wassalam. ps. is now addicted to rossa's song, takkan berpaling dariMu. uhu. nasyid jom.

©